Botulinum T. Uygulamaları - NewAge - Saç Ekimi ve Estetik Cerrahi

Botulinum T. Uygulamaları

Yüzde aşırı mimik aktivitesine bağlı kırışıklıklar özellikle göz çevresinde, kaşlarımızın arasında ve alında ortaya çıkar ve Botulinum T. uygulamaları ile tedavi edilebilirler.

Botulinum T. enjeksiyonları ilk defa 1970 yılında şaşılık tedavisinde uygulanmış, 1990’lı yıllarla birlikte estetik cerrahide de kullanılmaya başlanmıştır. Kullanıldığı ilk yıllardan bu yana hızlı kolay uygulanabilirliği, tedavideki etkinliği, yüksek hasta memnuniyeti ve sonuçlarının tahmin edilebilir olması nedeniyle hızla popüler olmuştur.

Botulinum T. nedir? Nasıl uygulanır?

Botulinum T. ilacının özü, Clostridium Botulinum adı verilen ve besin zehirlenmelerine yol açabilen bir bakteriden elde edilen bir toksindir. Etkisini uygulandığı bölgedeki kasların sinirler tarafından uyarılmasını engelleyerek ortaya koyar. Böylece uygulandığı bölgede kaslar çalışamaz, çalışamayan kaslarda mimik aktiviteleri sırasında üzerindeki ciltte çekintiler yaparak kırışıklıklar oluşturamaz.

Uygulama oldukça basit ve hızlıdır. Muayenehane şartlarında yapılabilmektedir. Kas hastalıkları olan, hamile olan hastalar dışında uygun beklentileri olan her hastaya rahatlıkla uygulanabilmektedir.

Botulinum T.un en önemli özelliklerinden biri -5 derecenin altında saklanması, uygulamadan hemen önce sulandırılması ve 4 saat içinde kullanılması gerekliğidir. 4 saat içinde uygulanmayan Botulinum T.un etkisi zayıflar. Botulinum T. uygun şekilde sulandırıldıktan sonra göz çevresinde, kaşların arasında,burun köküne, alında özel olarak seçilmiş belli bölgelerde uygun dozlar kullanılarak enjeksiyonlar yapılır. Enjeksiyonlar sırasında oluşabilecek ağrı lokal anestezik kremler ve ince uçlu insülin enjektörleri kullanılarak ortadan kaldırılabilir. Konusunda deneyimli doktorlar tarafından uygun hastalara uygun teknikle uygulandığı zaman istenmeyen sonuçlar nadirdir ve etkisi oldukça tatmin edicidir.

Etki süresi nedir?

Botulinum T. uygulaması sonrasında, etki 5-7 gün içinde ortaya çıkar ve 6 ay süreyle devam eder. Bazı uygulamalarda bu etki bir yıla kadar çıkabilir. Tekrarlayan enjeksiyonlar 6 ayda bir yapılabilir.

Botulinum T. uygulamaları her ne kadar kalıcı olmasa da yaşlanmanın oluşturduğu biyolojik saati geri almak için oldukça etkili bir tedavi metodu olarak estetik cerrahide yerini almıştır. Botulinum T. sonrası hastaların cildi daha genç ve taze bir görünüme kavuşur. Uygulamanın ardından pek çok hastanın kendini algılaması olumlu yönde değişir ve bunun getirdiği kişisel güven hastaların günlük hayatına olumlu olarak yansır.