Saç Dökülmesi ve DHT - NewAge - Saç Ekimi ve Estetik Cerrahi

Saç Dökülmesi ve DHT

DHT Nedir?

DHT nedir? Androjen gibi, DHT ya da Dihidrotestosteron’da vücudumuzdaki bir enzim ile testesteronun birleşmesi sonucu orataya çıkan erkeklik hormonudur. Anne karnında dahi DHT’nin etkilerine maruz kalırız çünkü erkeklerin fetal ve embriyonik fiziksel gelişimi safhasında DHT en önemli hormonlardan biridir.

Ancak, yaşlandıkça DHT’nin artık vücutta gerçek bir işlevi kalmayacaktır. Hala bazı minör fonksiyonlara sahip olsa da, artık vücudumuz için atıl bir durumdadır. Genellikle, çok yavaş bir biçimde vücut içinde hareket halinde olup sonunda tamamen yokolur.

Öte yandan, kimi zaman vücudumuzda daha hızlı bir oranda DHT üretilmeye başladığı durumlarda kullanım alanı olmayan DHT saç foliküllerine tutunarak onların beslenmesini engelleyerek onların minyatürize olmalarına sebep olur.

DHT saç dökülmesine neden olur mu?

DHT saç dökülmesine sebep olmaktan çok saç foliküllerinin büyümesine engel olur diyebiliriz.Saç foliküllerine tutunan DHT vitamin,mineral ve proteinlerin saça ulşamasını engelleyerek saçın büyüme yetisini elinden alır.İncelen ve küçülen saç folikülleri daha uzun süre uyuma safhasında ve daha kısa süre büyüme safhasında zaman geçirir hale gelirler.

DHT hormonu erkek olmanın şartıdır

Yeterli DHT olmayan bir erkeğin vücudunda hiç kıl oluşmaz hatta prostat dahil olmak üzere erkek cinsel organlarının tam olarak olgunlaşması da mümkün olmayacaktır.

DHT testosteronun yan ürünü müdür?

DHT,  bir enzim olan 5-alfa redüktazın testosteronu DHT hormonuna dönüştürmesi sonucunda çoğunlukla testislerde , prostat bezlerinde , saç köklerininde  ve böbreküstü bezlerinde oluşur. Testosteronun asli olarak protein oluşumu , normal cinsel davranışlar, karaciğer fonksiyonlarının düzenlenmesi, karbonhidrat metabolizması, kemik oluşumu ve kan hücrelerinin üretimi gibi metabolik faaliyetler açısında önem taşır. Öte yandan DHT , yaşın ilerlemesi ile akne ve androjenik alopesi üzerinde olumsuz etkilere sahiptir.

DHT  iyi Huylu Prostat Büyümesi neden olur mu?

Yüksek düzeyde DHT İyi Huylu Prostat Büyümesine neden olur.Kullanılan ilaçlar 5 alfa redüktaz inhibitörleri olarak bilinmektedir. Bu ilaçların en bilinen iki örneği Dutasterid ve Finasteriddir.Aynı zamanda androgenetik saç dökülmesinde de etkin olarak bu ilaç türevleri kullanılır.

DHT kronik kalp hastaları için faydalı mıdır?

DHT kronik kalp hastalığı olan hastalar üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Bu hastalarda DHT Kronik yönetimi önemli ölçüde fayda sağlar.