Botoks Uygulaması - NewAge - Hair Transplant and Cosmetic Surgery

Botoks Uygulaması

Botoks

BOTOKS

Yüzde aşırı mimik aktivitesine bağlı kırışıklıklar özellikle göz çevresinde, kaşlarımızın arasında ve alında ortaya çıkar ve Botoks. uygulamaları ile tedavi edilebilirler.

Botoks. enjeksiyonları ilk defa 1970 yılında şaşılık tedavisinde uygulanmış, 1990’lı yıllarla birlikte estetik cerrahide de kullanılmaya başlanmıştır. Kullanıldığı ilk yıllardan bu yana hızlı kolay uygulanabilirliği, tedavideki etkinliği, yüksek hasta memnuniyeti ve sonuçlarının tahmin edilebilir olması nedeniyle hızla popüler olmuştur.

Botoks. nedir?

Botoks. ilacının özü, Clostridium Botulinum adı verilen ve besin zehirlenmelerine yol açabilen bir bakteriden elde edilen bir toksindir. Bu toksin daha sonra zararsızlaştırılarak bir ilaç haline getirilmiştir.

detayli_bilgi_small

Botoks. nasıl etki eder?

Botoks. uygulandığı bölgedeki kasların sinirler tarafından uyarılmasını engelleyerek geçici bir felce neden olur. Uygulandığı alanın 1-2 cm çevresindeki bölgede kaslar çalışamaz, çalışamayan kaslarda mimik aktiviteleri sırasında üzerindeki ciltte çekintiler yaparak kırışıklıklar oluşturamaz.

Botoks. nasıl uygulanır?

Botoks. uygun şekilde sulandırıldıktan sonra göz çevresinde, kaşların arasında, burun kökünde, alında özel olarak seçilmiş belli bölgelerde uygun dozlar kullanılarak enjeksiyonlar yapılır.

Botoks. nerelere uygulanır?

Botoks. yüzde en çok göz kenarlarına, kaşların arasına ve alına uygulanır. Bunun dışında ağız çevresi ve boyun, dekolte uygulamaları da yapılabilir.

Botoks. uygulaması nerede yapılır?

Uygulama oldukça basit ve hızlıdır. Muayenehane şartlarında yapılabilmektedir.

Botoks. uygulaması ne kadar sürer?

Botoks. uygulaması bir kaç dakikalık bir işlemdir.

Botoks. ağrılı bir işlem midir?

Botoks. yaparken kullandığımız iğneler can yakmamak için tasarlanmış oldukça ince uçlu ve küçük iğnelerdir. Bu iğneler insülin hastalarının kullandığı iğnelerdendir. Böyle bir iğne ile çok az ağrı hissedersiniz. Ancak uygulama öncesinde bölgeye süreceğimiz bir krem ağrıyı hissetmemenizi sağlar.

Botoks. nin etkisi ne kadar sürede ortaya çıkar ve bu etki ne kadar sürer?

Botoks. uygulaması sonrasında, etki 7-10 gün içinde ortaya çıkar ve 4-6 ay süreyle devam eder. Bazı uygulamalarda bu etki bir yıla kadar çıkabilir. Tekrarlayan uygulamalarda etki süresi daha da uzar.

Botoks. kırışıklıkları yok eder mi?

Eğer kırışıklıklar yüzeyelse Botoks. bu kırışıklıları yok eder. Ancak kırışıklıklar derinse bu kırışıklıkları yok etmek için Botoks. ile birlikte dolgu uygulaması yapmak gerekli olur. Eğer Botoks. kullanmaya kırışıklıklar derinleşmeden başlarsanız kırışıklıkların yerleşmesini geciktirebilir.

Botoks. uygulanan kişilerde yüz ifadesi kaybolur mu?

Uygulama alındaki kasları felç ettiğinden alın hareketleri yumuşayacaktır. Ancak yüz ifadesinin kaybolacağını söylemek yanlış olur. Botoks. uygulamasının ardından yüzünüzdeki mimikler yumuşamış ve daha rahatlamış bir görünüm sağlanır.

Botoks. uygulamasının ardından yeni görüntüm nasıl olacak?

Botoks. uygulamaları her ne kadar kalıcı olmasa da yaşlanmanın oluşturduğu biyolojik saati geri almak için oldukça etkili bir tedavi metodu olarak estetik cerrahide yerini almıştır. Botoks. sonrası hastaların cildi daha genç ve taze bir görünüme kavuşur. Uygulamanın ardından pek çok hastanın kendini algılaması olumlu yönde değişir ve bunun getirdiği kişisel güven hastaların günlük hayatına olumlu olarak yansır.

Botoks. yaptırdıktan sonra nelere dikkat etmeliyim?

Botoks. yaptırdıktan sonra bir-iki saat başınızı aşağı sarkıtmamalısınız. Botoks. nin yapıldığı bölgelere kan akışını artıracak pozisyonlardan kaçınmamalısınız.

Botoks. zararlı mıdır?

Hayır. Estetik amaçlı kullanılan dozlarda Botoks. nin herhangi bir zararlı etkisi yoktur. Sadece lokal olarak etki eder ve vücuttaki dolaşıma geçmez. Uzun dönemde de herhangi bir zararlı etkisi görülmez.

Botoks. uygulanmasının uygun olmadığı hastalar var mıdır?

Kas hastalıkları olan, hamile olan hastalar dışında uygun beklentileri olan her hastaya rahatlıkla uygulanabilmektedir.

Botoks. aynı zamanda bir dolgu maddesi midir?

Hayır Botoks. dolgu amacıyla kullanılmaz.

Botoks. başka hangi alanlarda ve hastalıklarda kullanılıyor?

Botoks. bundan neredeyse 40 sene önce keşfedildiğinde şaşılık tedavisinde kullanılmıştır. Günümüzde aşırı faaliyet gösteren ter bezlerini durdurması nedeniyle terleme tedavisinde kullanılmaktadır. Ayrıca migren hastalığında atakların tetiklenmesini azaltmak amacıyla kullanılır. Botoks. nin migren ataklarının sıklığını ve şiddetini belirgin şekilde azalttığı gösterilmiştir.

Botoks. nin yan etkisi var mıdır?

Botoks. uygulamasının ardından enjeksiyona başlı morluklar ve ilk bir-iki gün baş ağrısı oluşabilir. Ayrıca nadir de olsa uygulama hatası nedeniyle göz kapağında düşüklüğe neden olabilir. Bu durum Botoks. nin etkisi geçtikçe geri döner.

Botoks. şeytanı bakışlara mı neden olacak?

Botoks. eğer kötü uygulanırsa istenmeyen bir ifadeye neden olabilir. Burun köküne az, kaşların köşelerine çok uygulanırsa bahsedildiği gibi şeytansı bakışlara neden olabilir. Ancak deneyimli hekimlerin elinde böyle bir durum ile karşılaşma olasılığı çok düşüktür.

Botoks. nin yılan zehiri olduğu söyleniyor. Doğru mu?

Hayır. Botoks. nin yılan zehiri ile bir ilgisi yoktur. Botoks. daha önce de bahsettiğimiz gibi bir bakteriden elde edilen bir maddedir. Tıpta pek çok hastalığın tedavisinde bakterilerden elde edilen ancak zararsızlaştırılmış hale getirilen maddeler kullanılır.